გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთილის მთავარი თემა
გურია
კლასი       საფეხური
Vკლასი.დაწყებითი საფეხური
მოსწავლეთა   რაოდენობა  [პროფილი]
მოსწავლის  რაოდენობა 2..განსაკუთრებული  მიდგომის  საჭიროების  მოსწავლე  არ არის.
მიზანი
ქართული ხალხური მუსიკის მოსმენა. ხალხური  სიმღერების   ამოცნობა.
წინა   ცოდნა
მოსწავლეებმა  იციან  რა არის სიმღერა.  შე შეუძლიათ  მოსმენილი  მუსიკის  გარჩევა.
გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა I[5-7წთ]მასწავლებელი  აძლევს დავალებას სახელმღვანელოში მოცემული  მეორე ოქტავის სოლ და ფა-ს აღება შეძლოს .  შესაძლოა ბავშვს გაუჭირდეს  ბგერის აღება.რაც იძლევა იმის შესაძლებლობას მოსწავლემ სიმღერის დროს მჭახე ბგერები  გადმოსცენ.მოტივები  სრულდება მარცვლებზე  რიმტირი, იახო-უახო,ირიახო.ამგვარი  შეძახილები  განსაზღვრავენ   გურული სიმღერის სხარტ  მოძრავ  ხასიათს.
აქტივობაII[5-7წთ]სახელმძღვანელოში კითხულობენ  ტექსტს  სადაც აღწერილია  გურული  ხალხური  სისიმღერო ხმები.კერძოდ კრიმაჭული.
აქტივობაIII[10-12წთ]მასწავლებელი ასმენინება სხვადასხვა კუთხის ხალხურ სიმღერებს.  არკვევს მუს.დიალექტს,ჟანრს,ხმათა შემადგენლობას .საკრავის თანხლებით  სრულდება  თუ თანხლების გარეშე.
აქტივობაIV[5-7წთ]მასწავლებელი   ასმენინებს  ანსამბლი შვიდკაცას  ჩანაწერს და სურვილისამებრ   აჰყვნენ მოკრიმანჭულეებს.
აქტივობაV[2წთ]გურულ სიმღერაში  ტექსტი ძირითადიIIხმას მიჰყავს.ამ ხმას ქვია მთქმელი,დამწყები,მწყებელი.IIIხმა,ბანი კი  Iხმის კრიმანჭულის მსგავსად შეძახილებს აბა -დელი ,ვადილა და ჰე,
აქტივობა VI   მღერიან გურულ ხალხურ სასიმღერო ხმას რომელიც ბანის შესასრულებელ პარტიას ჰგავს.
შედეგი
მუს.v.2.მღერის მარტო,  სიმღერას  ხალხური  რეპერტუარიდან.
მუსV.7..ახასიათებს  კონკრეტულ მუსიკალურ ფრაგმენტს  საკრავთა,  ხმის ტემბრის  მიხედვით.
მუს.V.12.განასხვავებს ქართულ ხალხურ და პროფესიულ ნაწარმოებს.განასხვავებს ხალხური  მუსიკის ნიმუშებს საქართველოს
კუთხეებისა და ჟანრების ნიხედვით.
რესურსები
სახემძღვანელო,აუდიოჩანაწერები  [შერჩევით],,ხასამბეგურა ‘’ანსამბლი  შვდკაცას  შესრულებით.
შეფასება
განმსაზღვრელი.მოსწავლე  წარმოადგენს  -პრეზენტაციას  
შეძლო მოსმენილი მასალის გაანალიზება .

No comments:

Post a Comment